Technologie

Technologie rámů

A/ Karbonové rámy:

ADVANCED SL COMPOSITE

Špičkové rámy, vyrobené pomocí nejvyspělejších technologií, používané na Grand Tour.

  • Materiál

Nejlepší dostupný surový materiál je s maximální pečlivostí utkán, aby z něho následně vznikl rám s nekomprosmisním poměrem tuhosti, pevnosti a hmotnosti.

  • Pojivo

V této fázi výrobního procesu se uplatňuje technologie CNT – Carbon nanotube technology. Jedná se o mikroskopické polymery, které se pro zvýšení pevnosti rámu přidávají do speciálně namíchané pryskyřice (pojivo). Tyto miniaturní CNT částice zpevňují vrstvy kompozitu a výsledkem je o 14 % vyšší odolnost proti nárazu.

  • Konstrukční metody:
  • PROCES FUSION

Horní rámová trubka je k sedlové trubce připojena speciální metodou aplikace vláken a formováním. Tento složitý proces zahrnuje ruční tkaní obou trubek a následné tepelné zpracování pod vysokým tlakem. Výsledkem je dokonalý spoj, který je oproti klasické metodě lehčí a pevnější.

  • TECHNOLOGIE CONTINUOUS FIBER

Unikátní technologie nepřetržitého vlákna umožňuje vyrobit přední trojúhelník rámu pomocí větších dílů karbonového materiálu, čímž dochází ke snížení jejich počtu, a tím ke snížení hmotnosti. Na rámech se tak podařilo ušetřit až 100 gramů, zároveň však – díky menšímu počtu spojů – došlo ke zvýšení pevnosti.

ADVANCED COMPOSITE

Vynikající parametry (hmotnost, tuhost, komfort) i jízdní vlastnosti rámů této třídy je předurčují k výkonnostnímu i závodnímu použití.

  • Materiál

Vysoce kvalitní surový materiál, který je zátukou excelentního poměru hmotnost / tuhost, je pečlivě utkán a hotové karbonové pláty jsou pak ručně nanášeny na formu rámu.

  • Pojivo

Použitím vysoce kvalitní pryskyřice dochází k minimalizaci počtu dutin (bublin), vysoká pevnost je přitom zachována. Následuje přidání částic, které absorbují vibrace. Rámy pak mnohem lépe rozkládají (tlumí) nárazy.

  • Konstrukční metody:
  • MODIFIKOVANÁ KONTRUKCE MONOCOQUE

Přední trojúhelník (tj. spodní a horní rámová trubka, sedlová a hlavová trubka) je zformován a vytvarován jako jeden celek a v následném procesu je spojen se zadní stavbou. Tato metoda snižuje množství použitého materiálu, vynechána je totiž nejsvrchnější vrstva, což ale nemá žádný vliv na pevnost, tuhost ani jízdní vlastnosti. Výsledný rám je díky tomu lehčí.

B/ Hliníkové rámy:

ALUXX SLR

Rámy s nejlepším poměrem pevnosti a hmotnosti.

  • Materiál

prémiová hliníková slitina řady 6011A

  • Tvarování

Díky pokročilému procesu zeslabování jsou trubky ALUXX SLR o 20 % tenčí (a tím i lehčí) než trubky ALUXX SL. V této fázi se uplatňují dvě klíčové technologie tvarování trubek – FluidForming (složitý proces manipulace trubek vysokotlakým vstřikováním kapaliny) a PressForming (základní manipulace přímým mechanickým tlakem).

  • Svařování

Pro dosažení vysoké pevnosti spojů trubek (a tím i celého rámu) a co nejčistších spojů je použito dvou různých svařovacích metod, tzv. SmoothWelding a SlimWelding, díky kterým dochází i ke snižení hmotnosti rámu. V této fázi výroby probíhá také ruční broušení svárů, které má za úkol odstranit místa, kde by při dlouhodobém zatížení mohlo dojít k únavě materiálu. Výsledkem jsou extrémně lehké, přitom vysoce pevné rámy s téměř neviditelnými sváry.

ALUXX SL

Extrémně lehké rámy s vynikajícím poměrem hmotnost – pevnost. Při formování a svařování trubek se navíc uplatňují ty nejmodernější technologické postupy.

  • Materiál

vysoce kvalitní slitina řady 6011

  • Tvarování

Proces dvojitého zeslabování trubek (Double butting) snižuje tloušťku stěny tam, kde stačí méně materiálu. Tím se pochopitelně snižuje i hmotnost trubek při zachování jejich pevnosti. Na konci jsou totiž trubky silnější, aby bylodocíleno pevného spoje. K tvarování trubek je použito osvědčené metody PressForming, WarmForming (pokročilá manipulace vysokotlakým vstřikováním vzduchu) a u některých modelů také FluidForming.

  • Svařování

Ke svařování trubek je použito dvou různých technik – tzv. Standart a Smooth Welding, které jsou zárukou vysoké pevnosti spojů.

ALUXX

Na rámech s označením ALUXX jsou postavena cenové dostupná kola. Tyto rámy mají vysokou pevnost při zachování nízké hmotnosti.

  • Materiál

osvědčená slitina 6061, která nabízí optimální poměr mezi pevností,hmotností a cenou

  • Tvarování

Jednoduché zeslabování (Single Butting) snižuje hmotnost rámů a současně zachovává jejich pevnost. Tvarování je prováděno pomocí základní manipulace mechanickým tlakem – tzv. PressForming.

  • Svařování

Vysokou pevnost spojů i v tomto případě zaručují techniky Standart a Smooth Welding.